خواب نیمروزی خطر بیماری‌های قلبی را از شما دور می‌کند

  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 پایگاه صاعقه::خواب نیمروزی خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را 27 درصد کاهش می‌دهد و خواب نیمروزی موجب آرامش می‌شود.
حسین ابراهیمی مقدم روانشناس در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران با اشاره به خواب نیمروزی و تاثیرات آن گفت: افرادی که خواب نیمروزی دارند به میزان خواب بیشتری در روز تمایل دارند و این در حالی است که در بین نوجوانان پسر کمتر دیده شده است ولی به طور کلی یک ربع تا 20 دقیقه می‌تواند برای نشاط مفید و بهبود باشد. 
 
مقدم با اشاره به اینکه خواب نیمروزی در بین جوانان افزود: خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را به ویژه در مردان جوان کاهش می‌دهد. 
 
وی در ادامه اظهار داشت: خواب نیمروزی (نیم ساعت و سه بار در هفته) خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را 27 درصد کاهش می‌دهد و خواب نیمروزی موجب آرامش در افراد آینده و سطح استرس آنها را کاهش می دهد. 
 
ابراهیمی مقدم خاطر نشان کرد: در کشورهایی که در آنها خواب نیمروزی رایج است میزان بیماری‌های قلبی کمتر است و در تحقیقات آمده که 23 هزار و 681 مرد و زن تا 86 ساله را که سابقه بیماری قلبی و یا هر گونه بیماری شدید دیگری را نداشتند و طی 6 سال مورد بررسی قرار گرفته‌اند ، نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که خطر مرگ در مردان شاغلی که خواب نیمروزی داشتند 64 درصد کاهش داشته و این خطر در بین مردانی که کار نمی کردند 36 درصد کاهش نشان می‌دهد. 
 
 
 
انتهای پیام/

این صفحه را به اشتراک بگذارید